The manicure I want to show you today is one that I didn't think I would like but ultimately ended up loving. Last week, Kaitlin from The Daily Polish posted a photo of a beautiful neon manicure with gold accents on the tips and I fell in love with it, so I tried to recreate it opting for something textured.
La manicure che voglio mostrarvi oggi è una di quelle che all'inizio non pensi possa piacerti ma di cui alla fine ti innamori. La settimana scorsa, Kaitlin di The Daily Polish ha postato la foto di una bellissima manicure neon con accenti dorati e me ne sono innamorata, quindi l'ho ricreata optando per un look opaco e ruvido.
The base is two coats of Island Girl - Surfer Babe, a very subtle green neon that dries matte. A small strip of striping tape and one coat of KIKO Sugar Mat 646, black with grey and silver glitter.
La base è due passate di Island Girl - Surfer Babe, un neon verde che asciuga opaco. Un pezzettino di striping tape e una passata di KIKO Sugar Mat 646, nero con glitter color grigio e argento.
The neon is very subtle so it doesn't pick up on camera, but the effect is nice. I like the contrast of colors and textures. This particular tape manicure is perfect for square nails like mine.
Il neon è così delicato che la macchina fotografica non è riuscita a catturarlo, ma l'effetto è comunque interessante. Adoro il contrasto di colori e texture. Questa manicure è perfetta per unghie squadrate come le mie.