KIKO Power Pro 32 Lime Green: swatches and review

Today I will be reviewing KIKO Power Pro 32 Lime Green from KIKO's latest nail polish collection. The collection is comprised of 45 nail polishes and shows a new bottle design. The bottles look nice and polished, although I can't understand the need for a cap, if not for stylistic purposes (and to explain the increase in price, maybe?). The brush is wide with rounded edges, which help if you have big nails like mine.
Oggi vi porto la recensione di KIKO Power Pro 32 Lime Green, nuovo smalto della collezione Power Pro. La collezione comprende 45 colorazioni e una nuova boccetta. Le boccette mi sembrano carine e solide, anche se non capisco il bisogno di un tappo extra se non per ragioni stilistiche (o per spiegare l'aumento del prezzo, magari?). Il pennello è più grande e le setole sono arrotondate, il che aiuta chi ha unghie grandi come le mie.

KIKO Power Pro 32 Lime Green: swatches

Lime Green is a light yellow shade with a hint of green. The formula is very smooth and creamy, a pleasure to apply. The color was still perfect after five days, and then I decide to nail art on it as you've seen in this recent post. The only thing I found upsetting was that I had to be quick applying the color as it was drying too fast on my nails. Considering I have quite a lot of ground to cover, this might be a very good thing for you short-nailed ladies.
Lime Green è una giallo chiaro con un tocco di verde. La formula è molto cremosa e si applica molto facilmente, coprente in due passate piene (meglio tre passate leggere con il caldo, per evitare bolle). Prima di farci questa nail art ho indossato il colore per cinque giorni senza che si sbeccasse o rovinasse. L'unica cosa che ho trovato un po' fastidiosa è che il colore si asciugava troppo in fretta mentre lo stendevo. Questo potrebbe essere un dato positivo per chi ha unghie più corte.


The green hint is not overpowering but it's definitely not a pastel yellow, and that's why I like it. Not a usual color to have on your nails, or in your stash for that matter. What do you think? Yay or nay?
Il verde non è così evidente ma non è certo un giallo pastello, ed è per questo che mi piace. Non è un colore usuale, difatti non ho nulla di simile nel mio stash. Voi che ne dite? Sì o no?

0 comments:

Post a Comment

 

INSTAGRAM

GOOGLE+

BEAUTY CROWD MEMBER

FOLLOW ME

ADD ME ON BLOGLOVIN'

Follow on Bloglovin